lepší pozice na Googlu

Jak získat lepší pozice na Googlu?

Návštěvnost webu je v online podnikání asi to nejdůležitější. Když k vám nikdo nebude chodit, nic neprodáte. Nejlevnější návštěvnost k vám plyne z vyhledávačů. Čím výše se ve výsledcích vyhledávání zobrazí odkaz na vaši stránku, tím pravděpodobnější je, že si své návštěvníky získáte. A jak získáte lepší pozice na Googlu, nejpoužívanějším vyhledávači u nás?

Zapište svůj web do Google Search Console

lepší pozice na Googlu

Google Search Console je bezplatná služba, která usnadňuje sledování a správu přítomnosti webu ve výsledcích Vyhledávání.  Když si založíte vlastní web, Google si vás najde i tak, ale může mu to trvat týdny. Díky Search Console mu ale dáte vědět, že existujete hned. A při technickém propojení s vaším webem si zajistíte i téměř okamžitou indexaci (zaregistrování existence) každého dalšího budoucího příspěvku a stránky. 

Zamyslete se nad klíčovými slovy

Vytvořte vysoce hodnotný obsah, který promlouvá přímo k čtenářům nebo lidem, kteří hledají výrazy v rámci vašeho tématu.

lepší pozice na Googlu

Když mluvím o vysoce kvalitním obsahu, myslím tím stránky, produkty nebo příspěvky na blogu – jakýkoli druh obsahu, který máte na vašem webu. Samozřejmě je třeba dělat i takové věci, jako je správné formátování, ale když se posunu mnohem dále, je třeba začít používat tzv. klíčová slova nebo klíčové fráze. Ty budou strategicky použity v celém obsahu vašeho webu.

Zní to složitě, ale je to docela jednoduché – přemýšlejte o klíčových slovech jako: „o něčem, co někdo hledá?“ Používejte slova jakými normálně mluvíte v reálném životě,. Ty totiž používají i ti, co hledají slova, kterými se mohou dostat na váš web. Může to být něco super jednoduchého.

PÁR PŘÍKLADŮ:

  • Bytový designer Liberec
  • Spálení ze sluníčka rady
  • Dětský psycholog Praha
  • Hotel s bazénem na Slovensku
  • Cvičení po porodu

Takže to nemusí být jen jedno jediné slovo. Mluvíme o obecném řetězci slov, který tvoří klíčové slovo nebo klíčovou frázi. Stačí si prostě jen představit to, co by asi mohl náš potencionální čtenář psát do vyhledávače. My mu pak na toto jeho hledané slovo nebo výraz připravíme stránku s odpovědí nebo řešením.

K výzkumu klíčových slov je dobré si pomoct i nějakým nástrojem, kterým nám ukáže jak moc je tato fráze vyhledávaná a jak velká může být konkurence na toto slovo. Jedním z takových nástrojů je třeba výborný český Collabim (který analyzuje klíčová slova i pro Seznam.cz) nebo pak přímo od Googlu Keyword Planner.

Snimek obrazovky 2021 07 02 v 9.18.57

Vraťme se k našemu příkladu dětského psychologa z Prahy. Pokud je toto vaším oborem podnikání a snažíte se přilákat lidi na základě tohoto klíčového slova, je jen na vás, abyste na svém webu a svém blogu vytvořili kolem tohoto klíčového slova nebo klíčových slov z tohoto odvětví spoustu úžasného obsahu.

Takže byste měli zapojit a vytvořit více blogových příspěvků, aby pak Google viděl, že jste v tomto klíčovém slově autoritou, protože vytváříte spoustu úžasného vysoce kvalitního obsahu a on vás pak odmění tím, že vás u těchto klíčových slov umístí výše ve výsledcích vyhledávání.

Dokažte, že jste autoritou v oboru

To vlastně souvisí s předchozím tématem. Pokud opravdu chcete získat lepší pozice na Googlu, jedním z nejlepších způsobů je dokázat, že máte autoritativní web ve svém oboru. Přemýšlení a implementace klíčových slov je jedna věc, ale nestačí to.

Hlavním způsobem, jak toho dosáhnout, je získat více zpětných odkazů na váš web z jiných stránek.

Google funguje jako „wow, něco se děje, protože na váš web odkazují další webové stránky„. Obzvláště pak pokud Google zjistí, že ostatní weby, které odkazují na ten váš, mají vysokou doménovou autoritu (například seriózní noviny nebo univerzita nebo jiný významný web). Představte si, jestli na vás odkazuje ČTK, Karlova Univerzita nebo něco takového. Odkazy z takových webů vás ve vyhledávačích vystřelí nahoru jako raketu.

Další příklad – pokud jste maminka bloggerka a dá se vás dostat odkazem od jiné maminky bloggerky nebo stránkou Maminka.cz nebo místními internetovými novinami – všechny tyto zpětné odkazy odkazující na váš web budou mít na vaše pozice na Googlu velký dopad.

Když se tedy snažíte rozšířit svůj web a získat lepší pozice na Googlu, musíte být kreativní při získávání těchto odkazů. Někdy to je snadné, ale někdy to dá pořádnou práci. Můžete třeba jako host napsat příspěvek na jiný web, spojte se s novináři, pozvěte na svůj web hosty a udělejte s nimi rozhovor (za odměnu vás pak budou sdílet na svých webech), piště recenze, buďte aktivní v internetových diskuzích, zapište se do internetových katalogů,…

Můžete se na to tedy také dívat spíše jako na partnerství a přicházejte s kreativními nápady, jak si mohou dva podnikatelé zabývající se podobnými tématy navzájem pomoci. Vyměnit si relevantní odkazy může být vzájemně výhodné.

Pokud máte dobrý web a dobré reference, dává lidem smysl, aby se s vámi spojili.

Vladi Náhlíková

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *