rust business uctu

3 tipy pro růst business účtu na Instagramu

Instagram patří mezi nejpopulárnější sociální sítě. Nenajdete na něm jen osobní účty, ale i spousty firemních. Díky Instagramu se podnikatelé více přibližují svým sledujícím a ukazují se i v tom lidském světle. Protože nejen výrobky a služby prodávají. I recenze, zkušenosti a hlavně příběhy jsou tím magnetem, co přitahuje nové klienty a zákazníky. Ale na to, aby mohl růst váš business účet na Instagramu, musíte to dělat správně.

Tip č.1 – Instagram Stories

růst business účtu na Instagramu

Tip č. 1, jak rozšířit svůj účet Instagram, vyprávějte příběhy prostřednictvím Instagram Stories. V létě roku 2018 bylo oznámeno, že více než 400 milionů lidí sleduje Instagram Stories každý den. V roce 2019 bylo toto číslo mnohem vyšší. Jde o to, že pokud jste trochu zanedbali svůj Feed, ale pracujete na svých Stories a zveřejňujete více příspěvků, jste na správné cestě a pokračujte v tom.

Doporučuji ukázat se ve svých Stories třikrát denně – nejlépe ráno, odpoledne a večer. Tímto způsobem jste po celý den na očích svých sledujících. Nemyslím tím, jen neustálou syrovou reklamu vašich výrobků a služek. Vaše příběhy na Instagramu musí být „skutečné“ věci, které se vám dějí při budování vašeho podnikání. Je to vaše zákulisí, takže se nebojte experimentovat s typem obsahu, který zde budete sdílet. Jde o to být skutečně skutečný, být obyčejným člověkem, aby se vaši sledující s vámi mohli ztotožnit, a proto vás musí znát, mít rádi vás a ještě více vám důvěřovat. Vy se pak stanete tou první osobou, která je napadne, když budou připraveni si koupit službu nebo produkt, který prodáváte.

A při sdílení příběhů nezapomeňte jen tak mezi řečí skončit nějakou výzvou k akci. Algoritmus Instagramu miluje, když přimějete diváky, aby po zobrazení vašeho příběhu skutečně provedli nějakou akci. Může to být jen samolepka, anketa, otázka,… – ať už vaše sledující vybídnete k čemukoliv, algoritmus Instagramu vás za to odmění.

Tip č. 2 – Přímé zprávy (Direct messages)

Tip č. 2, jak rozšířit své podnikání na Instagramu, je prodej prostřednictvím přímých zpráv. Existuje rozšířený názor, že ke skutečnému generování prodejů z Instagramu potřebujete lidi odvést z aplikace pryč na svůj web. Pravda to je. Ale díky přímým zprávám si můžete s potenciálním klientem nejdříve vybudovat určitý vztah. A až poté, až bude připravený, ho v přímých zprávám odkážete na svou prodejní stránku. Nebo vlastně na neomezené množství odkazů. Direct messages je jediné místo této aplikace, kde si můžete vkládat kolik odkazů vás jen napadne.

Přímé zprávy jsou soukromé, protože jde o rozhovor mezi vámi a jinou skutečnou lidskou bytostí, která by se velmi dobře mohla stát vaším dalším klientem. Buďte připsaní zpráv kreativní – používejte i hlasové zprávy – to je moje oblíbená funkce, protože, buďme upřímní, jsem trochu líný, a poslat hlasový vzkaz je mnohem rychlejší než psaní zprávy. Můžete také poslat videoodpověď nebo obrázek, můžete při videohovoru s danou osobou chatovat ve vlákně DM,.. Existuje tolik možností, které vám pomohou kultivovat vztah s někým, kdo si od vás nakonec něco koupí.

Tip č. 3 – Přijměte snižující se angažovanost sledujících (Engagement)

růst business účtu na Instagramu

Mým třetím tipem, jak rozšířit své podnikání na Instagramu, je smířit se a přijmout skutečnost, že s růstem bude vaše angažovanost klesat. Co tím myslím? Je pravděpodobné, že začnete vidět méně lajků nebo méně komentářů, a to je vlastně vedlejší efekt růstu. Existuje několik faktorů, které to způsobují – jedním je skutečnost, že na Instagramu je každý den více a více uživatelů. To znamená, že existuje velká konkurence při zobrazování vašich příspěvků. Ale co je důležitější, když se vrátím k mým prvním dvěma tipům, pravdou je, že uživatelé Instagramu se o příspěvky v jejich Newsfeedu opravdu zajímají čím dál méně a více času tráví sledováním Instagram Stories a chatováním s ostatními

Pokud si tedy všimnete poklesu vaší angažovanosti, nestresujte se tím. Přijměte to a nechte to plavat. Měla bych také zmínit algoritmus Instagramu. Příspěvky již v chronologickém kanálu nevidíme – je opravdu na algoritmu, aby se váš příspěvek zobrazil, možná když jej publikujete, nebo by se algoritmus mohl rozhodnout, že váš příspěvek zobrazí dalším sledujícím až dva dny po zveřejnění. Jak to bude, je těžké říct. Nikdo z nás to nemá pod kontrolou, takže pokud se obáváte, že vaše angažovanost upadne, upřímně bych se tím nestresovala. Zaměřte se na to, kde jsou vaši sledující – což je ve vašich Instagram Stories a ve vašich vláknech Direct Message.

Bonusový tip – dokonalost není nutná

Teď si můžete oddechnout, protože Instagram je právě na vrcholu své popularity a najdete velké množství účtů, které se snaží mít perfektní s sladěný Feed. Ale perfekcionismus je minulostí. Sledující na Instagramu se méně starají o dokonalost. Chtějí hodnotu a chtějí realitu. Co je to hodnota na Instagramu? Ráda to definuji třemi různými způsoby.

mess

Mezi způsoby, jak můžete dát přidanou hodnotu svým sledujícím, patří – vzdělávání, inspirace a zábava. Pokud váš účet dokáže splnit alespoň jednu nebo všechny tyto věci, přinášíte bezplatnou hodnotu a to je důvod, proč se vás má váš sledující držet.

Chtěla bych se ještě jednou dotknout této „skutečné“ části, protože vidím trend, kdy se sledující nezabývají dokonale upraveným obsahem nebo krásnými pózami a věcmi, které prostě nejsou relevantní, ale líbí se jim povzbuzování k experimentům. Ukažte se ve svých Instagram Stories bez makeupu, ukažte jaký máte nepořádek na pracovním stole, natočte se při pokusu o vyslovení jazykolamu. Nebo prostě popadněte telefon a jednoduše řekněte svým sledujícím „Ahoj“, bez retuše, bez přípravy. Dokažte, že jste skuteční lidé a ne Instagramová fikce. Vím, že to může znít strašidelně, ale slibuji vám, že když se začnete projevovat spíše jako skutečná osoba, budete dostávat více přímých zpráv od lidí, kteří rezonují s vaším obsahem a kteří chtějí s vámi spolupracovat. Dostanete žádosti o hostování ve velkých podcastech a budete moci mnohem snadněji prodávat své produkty a služby.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *